London boulevard (2010)


Titel:
London boulevard (2010)
Längd: 103 min
Genre: Drama (läs: Crime)
Skådespelare: Colin Farrell, Keira Knightley, David Thewlis, Anna Friel, Eddie Marsan, Ray Winstone
IMDB-betyg: 6.4/10

Handling:
Den f.d brottslingen Mitchel (Colin Farrell) har just kommit ut ur fängelset och blir snabbt erbjuden ett jobb. Jobbet är hos den superkända skådespelerskan Charlotte (Keira Knightley) och hennes ständigt höga manager Jordan (David Thewlis), som behöver beskydd från den påträngande paparazzin. Vid sidan om får han problem med gangstern Gant (Ray Winstone).

Anledningen för att jag kallar den ”drama” är för att den egentligen har genren Crime, men jag hatar det uttrycket och brukar ofta inte använda mig av det. Crime är i alla fall någon form av kombo mellan drama och thriller (fast thriller i det här sammanhanget har mindre nervkittlande och mer ”pang pang”), och det var just det den här filmen var!
Keira Knightley var som vanligt sjukt jävla snygg, medan David Thewlis verkligen behövde en hårklippning.
Det är den f.d. Oscarsvinnande tjockisen William Monahan som har gjort den här filmen. Han har tidigare hållit på med ”Kingdom of heaven” (2005), ”The departed” (2006) och ”Body of lies” (2008), vilket är en rad mer eller mindre omtyckta filmer.
”London boulevard” kändes däremot inte som en megasuccé, eftersom den bitvis blev ganska seg. Men skådespelarna gjorde definitivt sitt jobb! Filmen är baserad på en novell av Ken Bruen.
Jag ger den en relativt hög 3/5.


Kommentarer
Postat av: Saidalise

Hope you enjoyed your visit.

2012-01-20 @ 07:00:53
URL: http://saidalise.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0