Easy A (2010)


Titel:
Easy A (2010)
Längd: 92 min
Genre: Romantik/Komedi
Skådespelare: Emma Stone, Penn Badgley, Dan Byrd, Amanda Bynes, Lisa Kudrow, Stanley Tucci, Malcolm McDowell, Cam Gigandet, Thomas Haden Church, Aly Michalka
IMDB-betyg: 7.1/10

Handling:
Olive är skolans osynliga tjej, till den dagen ett rykte startas om att hon förlorat oskulden. Plötsligt blir hon tjejen med stort T, men allt går inte som väntat och hon märker att en liten lögn fort förvandlas till en stor lögn.


Emma Stone är just nu kändisvärldens stora snackis. Hon är hur duktig som helst trots sin unga ålder och är just nu aktuell med en rad olika filmer, hela tre stycken planeras ha premiär år 2011.
Gillar man henne ska man kasta ett getöga på filmerna ”Superbad” (2007), ”Zombieland” (2009) eller den nya ”Crazy, Stupid, Love.” (2011) som jag känner mig skittaggad inför!
Med på rollistan som den snygga guy-next-door har vi Penn Badgley, som onekligen är mest känd från tv-serien ”Gossip Girl” (2007-) där han spelar Dan.
Regissören Will Gluck är just nu aktuell med komedifilmen ”Friends with Benefits” (2011) där både Justin Timberlake och Mila Kunis från den Oscarsvinnande ”Black Swan” (2010) spelar huvudrollerna, spontant känns den väldigt lik ”No Strings Attached” (2011), men vi får se.
Med på den långa listan med otroligt duktiga skådespelare har vi även Stanley Tucci, Patricia Clarkson, Lisa Kudrow, Dan Byrd o.s.v.
Filmens soundtrack är dessutom hur bra som helst och har redan blivit en favorit i bilen.
Första gången jag såg den här var på SF´s Luciavaka där bl.a. den här hade hemlig premiär, minns att jag även då tyckte att den var skitbra.
Finns inte sådär supermycket att säga om filmen, förutom från att Emma Stone är hur rolig som helst och att filmen är ett måste att se! Riktigt, riktigt underhållande!
Jag ger den en stark 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0