Den som dræber –Öga för öga (2010-)


Titel:
Den som dræber –Öga för öga (2010-)
Längd: 90 min
Genre: Action/triller
Skådespelare: Laura Bach, Jakob Cedergren, Lars Mikkelsen, Laerke Winther Andersen
IMDB-betyg: 5.2/10

Handling:
Efter att ett misshandlat lik hittas tror mordroteln att det handlar om ett gängkrig som pågår mellan östeuropiska knarkgäng. Thomas känner däremot att det finns någonting mer bakom historien och blir ofrivilligt inblandat i droguppgörelsen och maffialedaren Jacov.

Detta är den fjärde filmen ur den nya kriminalserien, som enligt mig blev en positiv överraskning. De tidigare avsnitten heter ”Liket i Skogen”, ”Utopi” och ”Ondt blod”.
Laura Bach och Jakob Cedergren har de tyngsta rollerna, men just i det här avsnittet fick Jakob Cedergren större uppmärksamhet.
Jag säger helt enkelt som jag sagt förut, vanligtvis brukar jag inte gilla nordiska filmer men eftersom danskarna har ryktet om sig att vara grym på kriminalare rekommenderar jag att ge den här en chans.
Ger den en svag 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0