Chloe (2009)


Titel:
Chloe (2009)
Längd: 96 min                             
Genre: Thriller/Drama
Skådespelare: Amanda Seyfried, Julianne Moore, Liam Neeson
IMDB-betyg: 6.5/10

Handling:
Catherine (Julianne Moore) ordnar ett överraskningsparty åt sin man, David (Liam Neeson), på han födelsedag. När han däremot påstår sig ha missat flyget hem från jobbet och dagen efter får ett sms från en av hans unga kvinnliga studenter, så börjar Catherine misstänka att hennes man är otrogen.
Hon anlitar därför den prostituerade Chloe (Amanda Seyfried) till att förföra David och sedan rapportera tillbaka till henne. Det utvecklar sig inte riktigt som Catherine förväntat sig, och Chloe börjar bete sig allt mer hotfullt.

Jag personligen tycker att filmen var riktigt bra, med utomordentliga skådespelare och spännande story. Det som var lite synd var såklart att man nästan i börjar kunde förutspå filmens slut, vilket inte var lika trevligt. Jag kan däremot föreställa mig att filmens manus måste sett mycket spännande ut.
Det var även lite kul att se The Vampire Diaries-stjärnan Nina Dobrev på ett hörn, även fast hon bara hade en mycket liten roll.
Jag ger den en svag 4/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0