Dead silence (2007)


Titel:
Dead silence (2007)
Längd: 89 min
Genre: Skräck/Thriller
Skådespelare: Ryan Kwanten, Donnie Wahlberg, Amber Valletta
IMDB-betyg: 6.0/10

Handling:
Efter att en buktalardocka plötsligt hamnar utanför Jamies (Ryan Kwanten) dörr börjar fruktansvärda saker att hända. Kriminalpolisen Lipton (Donnie Wahlberg) tror inte på spökhistorierna då Jamie påstår att en kvinna vid namn Mary Shaw har någonting med dockan och morden att göra.

Saw-gänget James Wan och Leigh Whannell ligger bakom denna skräckfilm som handlar om dockor. Dom är en av mina personliga favoriter, då jag är ett stort fan av Saw-filmerna. Det är främst den 34-åriga James Wan som imponerar oerhört efter den grymma action/trillern ”Dead Sentence” (2007).
Hur som helst, Dead silence är en jäkligt bra skräckis som bitvis blir sjukt obehaglig.
Skådespelaren Ryan Kwanten är mest känd som Sookies storebror i serien ”True Blood”, och Donnie Wahlberg spelar som vanligt en polis.
Om man har en fobi för dockor blir man garanterat sömnlös några dagar.
Jag ger den 4/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0