Roadkill (2001)


Titel:
Roadkill/Joy ride (2001)
Längd: 97 min
Genre: Thriller
Skådespelare: Steve Zahn, Paul Walker, Leelee Sobieski
IMDB-betyg: 6.6/10

Handling:
Studenten Lewis (Paul Walker) köper en bil för att plocka upp sin tonårskärlek (Leelee Sobieski) på väg hem till deras hemort.
På vägen får han reda på att hans lite trassliga bror, Fuller (Steve Zahn), just kommit ut ur fängelse och behöver skjuts hem. Han plockar upp sin bror och de kör iväg på en trevlig roadtripp. Med en radiosändare bestämmer de sig för att luras lite med en lastbilschaufför, som visar sig vara en psykopat.

Detta var verkligen en nervkittlande thriller (jag vet, klyschigt)! Jag satt på spänn nästan genom hela filmen och höll på att skita ner mig av nervositet emellanåt.
En av huvudrollerna Steve Zahn har jag mest sett i komedier, så det tog ett tag att vänja sig honom i en annan genre. Den andra huvudrollen Paul Walker såg jag senast i actionrullen ”Takers”, och han är sannerligen duktig.
Regissören J.J. Adams har ett finger med i spelet i bl.a. höjdarserierna ”Lost” och ”Fringe”, och bara det är skäl nog att se Roadkill!
Jag kommer i alla fall inte våga gå i närheten av en lastbil igen.
Den får 4/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0