Season of the witch (2011)


Titel:
Season of the witch (2011)
Längd: 95 min
Genre: Action/Äventyr
Skådespelare: Nicolas Cage, Ron Perlman, Stephen Cambell Moore, Stephen Graham, Robert Sheehan, Ulrich Thomsen, Claire Foy
IMDB-betyg: 5.5/10

Handling:
Filmen utspelar sig under 1400-talets Europa där duo-riddarna Behmen (Nicolas Cage) och Felson (Ron Perlman) ger sig iväg från kriget. De kommer fram till ett pestdrabbat rike där kungen ber dem att transportera den unga pest-häxan till munkkyrkan bortom den mörka skogen så att sjukdomen upphör.

Nicolas Cage är en av mina favorit-skådisar, men han har en tendens att ibland välja lite opassande roller, den här inräknad. Filmen var ingen höjdare direkt, men ändå värd att se, mest för de pestsmittade zombiemunkarna.
Jag såg den i HD-kvalitet och de gjorde filmen snäppet bättre, då färgerna blev mycket snygga.
Regissören Dominic Sena och Nicolas Cage har tidigare jobbat tillsammans i den actionfyllda ”Gone in 60 seconds”, där också Angelina Jolie var med.
Som sagt, väldigt neutral film men ändå värld att se.
Jag ger den 3/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0