The green hornet (2011)


Titel:
The Green Hornet (2011)
Längd: 119 min
Genre:  Action/Komedi
Skådespelare: Seth Rogen, Jay Chou, Cameron Diaz, Tom Wilkinson, Christoph Waltz
IMDB-betyg: 6.4/10

Handling:
Filmen handlar om Britt Reid (Seth Rogen), en halvt bortskämd/halvt oälskad kille som får ta över sin fars tidning då han dör. Han möter även Kato (Jay Chou), som jobbat för Britts pappa som bilbyggare/kaffekokare och dom blir snabbt vänner.  Genom en olycksändelse räddar dom två nyfunna vännerna livet på två medmänniskor och kommer därefter på en plan att bli superhjältar, med det coola namnet The Green Hornet! Allt går inte riktigt som planerat då den största boven i staden (Christoph Waltz) börjar intressera sig allt mer för hjältarna.

Jag måste först säga att jag i princip gillar alla superhjälte-filmer, och då även den här. Det som var lite speciellt är Seth Rogens medverkan, som jag först trodde skulle bli en riktig flopp, men som visade sig bli en ganska skön action/komedi-rulle.
Att Cameron Diaz dök upp som den nya sekreteraren blev också en positiv överraskning. Michel Gondry är i alla fall jag van att förknippa med lite udda komik (Be King Rewind,2008 & Eternal Sunshine of the Spotless mind,2004) men tolkningen av The Green Hornet kändes nutid, syftar då på alla ”kick him in the balls”-skämt.
Jag ger den en 3/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0