The triangle (2005)


Titel:
The Triangle (2005) – miniserie
Längd: 240 min
Genre: Action, serie i tre delar
Skådespelare: Eric Stoltz, Catherine Bell, Lou Diamond Phillips, Bruce Davison, Michael E. Rodgers, Sam Neill
IMDB-betyg: 6.5/10

Handling:
Miniserien består av tre delar och börjar med att den rike Eric Benerall (Sam Neill) samlar ihop ett gäng människor för ett hemligt uppdrag. En journalist, en äventyrare, en djuphavsingenjör och ett medium. Tillsammans ska de hitta en förklaring till myterna kring Bermudatriangeln, och ju mer de letar desto besynnerligare blir det.

Alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här serien. När jag väl satt och kollade på den kändes den ibland jäkligt långtråkig och seg, medans jag nu i efterhand (ca 10 min) känner att den kanske inte var så ointressant som jag kände då!
Historien/legenden sig självt tycker jag är jättespännande, läs mer om ämnet HÄR, men jag kände ändå att det var någonting i serien som inte gick ända hem.
Skådespelarinsatserna var det däremot inget fel på, även fast de är ganska okända. Ett namn som jag i stället har saknat lite i min ensamhet är Sam Neill, som bl.a. spelat en ledande roll i Jurassic Park-triologin.
En av hjärnorna bakom serien, Bryan Singer, har haft ett finger med i spelet på bl.a. X-men, Superman returns och House, och med de framgångarna förväntade jag mig mer.
Jag ger den en stark 2/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0