The Roommate (2011)


Titel:
The Roommate (2011)
Längd: 91 min
Genre: Thriller/Drama
Skådespelare: Leighton Meester, Minka Kelly, Cam Gigandet, Alyson Michalka, Tomas Arana, Frances Fisher, Danneel Ackles, Matt Lanter, Billy Zane, Nina Dobrev
IMDB-betyg: 4.4/10

Handling:
Sara (Minka Kelly) har flyttat till en studentkorridor där hon får dela rum med Rebecca (Leighton Meester). Vad som först verkar vara en söt och trevlig tjej visar sig ha en stor besatthet av Sara.

Personligen tycker jag att det är fullkomligt hilarious att ”Gossip Girl”-stjärnan Leigton Meester spelar en galenpanna! Underhållning på hög nivå alltså. Det var också ganska kul att se henne i komedin ”Going the Distance” (2010) som jag såg för några veckor sedan mot Drew Barrymore och Justin Long.
Den andra huvudrollen, Minka Kelly, hade faktiskt en liten roll i komedifilmen ”Just Go with it” (2011) som jag såg härom veckan. Hon blev även ”sexigaste kvinnan” av tidningen Esquire Magazine i oktober 2010.
Tomas Arana hade i den här filmen en ganska liten roll, men det ändrar inte det faktum att jag senast såg honom i ”The Bourne Supremacy” (2007) mot Matt Damon.
Vi får heller inte glömma att vi har hela två stycken skådespelare från den 11 Oscarsvinnande ”Titanic” (1997), Frances Fisher och Billy Zane, där jag såg den sistnämna senast mot Nicole Kidman i ”Dead Calm” (1989).
Filmen är gjord av den danska Christian E. Christiansen som blev Oscarsnominerad för kortfilmen ”Om Natten” (2007).
Som betyget vittnar om var filmen inget stordåd, men jag tycker ändå att den var ganska bra med faktiskt några smått obehagliga scener. Det var dessutom jättekul att det var så många välkända ansikten!
Jag ger filmen 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0