Atlantis – Milos Återkomst (2003)


Titel:
Atlantis – Milos Återkomst (2003)
Längd: 70 min
Genre: Familj/Äventyr
Skådespelare (Svenska röster): Linus Wahlgren, Sara Sommerfeld, Per Myrberg, Frida Nilsson, Mickael Persbrandt
IMDB-betyg: 4.8/10

Handling:
Milo och Kida bor tillsammans i den gömda staden Atlantis. När de plötsligt får besök av deras gamla vänner, som berättar att det händer konstiga saker på ytan som de behöver hjälp med att undersöka. De får resa till Nordsjön där odjuret Kraken sägs härja, till en ökenstad där konstiga sanddjur spökar, och till sist till ett vinterland där ett nordiskt spjut som kan härska över världens har stulits.


Milo och hans vänner är tillbaka, och nått av det värsta jag vet är när de gör en uppföljare som inte har samma skådespelare/röster som i den föregående… men som tur var behövde jag inte oroa mig för den lilla detaljen den här gången eftersom alla de gamla rösterna var den samma som i ”Atlantis – En Försvunnen Värld” (2001).
Den här filmen hade hela tre regissörer; Victor Coock, Toby Shelton och Tad Stones. Där alla tre jobbat med Disney på olika sätt.
Personligen tycker jag att första filmen var oerhört mycket bättre, just den här kändes ungefär som en mini-serie som man som liten kunde se på ”sommarlovsmorgon” på svt1.
Hela storyn blev lite virrig, och de hade gjort rätt i att istället bara fokusera på ett ”odjur” istället för tre stycken.
Filmens bästa är att Mikael Perbrant (Gunvald Larsson) som gör rösten till en stor svart man…kan det bli mycket roligare?
Av mig får den 2/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0