Something Borrowed (2011)


Titel:
Something Borrowed (2011)
Längd: 112 min
Genre: Komedi/Romantik
Skådespelare: Ginnifer Goodwin, Kate Hudson, Colin Egglefield, John Krasinski, Steve Howey, Ashley Williams
IMDB-betyg: 5.6/10

Handling:
Rachel och Darcy har varit bästa vänner så länge de kan minnas. Nu när det börjar närma sig Darcys bröllop, kommer Rachel på att hon har varit kär i hennes fästman Dex sedan de pluggade till advokat tillsammans.


Romantiska komedier i all ära, men just den här var verkligen ingen höjdare på något vis! Karaktärerna var dryga, storyn lite konstig, och slutet osannolikt lyckligt.
En av anledningarna till att den kan uppfattas lite virrig (förutom att de hoppar i tiden) är att den är baserad på en novell av Emily Griffin, och som vi alla vet så kan hoppet mellan bok och film bli ganska förvirrande.
Regissören är däremot Luke Greenfield, några av hans tidigare filmer har varit ”The Girl Next Door” (2004) och den pajiga ”The Animal” (2001) med Rob Schneider.
Jag är en av dem som faktiskt älskar skådespelerskan Ginnifer Goodwin, jag tycker att hon ser väldigt snäll ut nämligen, och snälla människor gillar jag! Hennes kan man se i den stjärnspäckade romantikfilmen ”He’s Just Not That Into You” (2009).
En annan skådespelerska som jag ofta hör folk spilla galla över är Kate Hudson. Som kanske inte är världens bästa på sitt jobb alltid, men som ändå vet vad hon gör när det kommer till den här typen av filmer. Hon brukar nämligen för det mesta få de där lite livliga, dryga och utåtriktade rollerna, som faktiskt passar henne perfekt.
En av de manliga rollerna gjordes av Colin Egglesfield, och allvarligt… vart försvann kemin mellan honom och Ginnifer Goodwin egentligen?! No one knows!
Med på rollistan finns dessutom John Krasinski, en man som nog har sina fans i den populära tv-serien ”The Office” (2005-) där han har rollen som Jim Halpert.
Förutom den redan nämnda bristande kemin, stör jag mig dessutom på att karaktärerna är oerhört ointressanta. Hade någon utan dem dött i en bilolycka så skulle jag förmodligen don’t give a fuck.
Jag är egentligen en sucker för romcoms, men just den här var verkligen ingen höjdare!
Av mig får den en stark 2/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0