Jag saknar dig (2011)


Titel:
Jag saknar dig (2011)
Längd: 125 min
Genre: Drama
Skådespelare: Erica Midfjäll, Hanna Midfjäll, Thomas Hanzon, Birthe Wingren, Ola Rapace, Tom Ljungman, Ludvig Nilsson
IMDB-betyg: 6.7/10

Handling:
De två enäggstvillingarna Tina och Cilla bor i Piteå. En helt vanlig dag rusar de hemifrån för att hinna med skolbussen, då blir Cilla påkörd och Tina lämnas kvar ensam.


Jag har sett oändligt många filmer i mina dagar. Fruktansvärt många. Jag skulle utan att tveka säga att den här hamnar på min topp-10-dåliga-filmer-genom-tiderna-listan. Något så dåligt har jag nästan aldrig tidigare sett! Fruktansvärt!
Trots att jag såg den på bio (och genom den vevan säkerhetsställa att filmen inte blir till en katastrof, eftersom jag älskar bio) var den ändå dålig. Kan ärligt säga att jag faktiskt övervägde att helt enkelt gå ut ur biosalongen under filmens gång, men jag bestämde mig för att sitta kvar eftersom jag inte ville vara oförskämd. Kan säga som såhär: hade jag haft ett vapen i biosalongen skulle jag onekligen skjutit mig själv i skallen. Nästan.
Skådespelarinsatserna var urusla, den enda som gjorde ett något sånär bra jobb var Ola Rapace som dessutom är riktigt snygg.
För att inte bara spy ut galla på den här filmen kan jag säga att den faktiskt har fått ett gäng riktigt fina recensioner av andra, och två rader nedanför oss satt det ett gäng tjejer som grät. Jag skojar inte.
 Tycker också att själva idén var bra. Jag som själv har en tvillingsyster kan inte ens tänka tanken på att förlora henne, men tack vare dåliga skådespelare blev manuset bara pinsamt i filmen.
Sist jag såg en svensk film på bio var ”Kronjuvelerna” (2011), skrev då: ”… hoppas jag blir början av en helt ny generation av svenska filmer.”, trodde då att just den här typen av pinsamma filmer helt skulle försvinna från svensk tv, antar att jag hade fel.
Det skulle aldrig falla mig in att rekommendera den till någon, men jag ger den ändå en ”plupp” eftersom idén faktiskt var helt okej!
Den får 1/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0