Bad Teacher (2011)


Titel:
Bad Teacher (2011)
Längd: 92 min
Genre: Komedi
Skådespelare: Cameron Diaz, Lucy Punch, Justin Timberlake, Jason Segel, Phyllis Smith, John Michael Higgins
IMDB-betyg: 6.0/10

Handling:
Elizabeth Halsey tvingas gå tillbaka till sitt lärarjobb efter att hennes fästman upptäckte att hon bara ville gifta sig med honom p.g.a. hans pengar. Eftersom hon avskyr sitt jobb lägger hon inte manken till att bry sig, tills den dagen den nya snygga och rika läraren Scott börjar. Elizabeth får för sig att han gillar tjejer med stora bröst, vilket leder till att hon gör allt för att tjäna ihop pengar till en bröstförstorning och, förhoppningsvis, hans hjärta.

Cameron Diaz har man väl aldrig sett i romantiska komedier någon gång? Eller? Fast jo, ungefär tusen gånger tidigare. Det märks att hon känner sig trygg i sin roll, nästan för trygg, eftersom det känns som att hon ibland bara har övat in replikerna och ställt sig framför kameran. Även fast hon gör ett klart godkänt jobb, känns det nästan som att hon längtar bort till att göra filmer som inte bara är romantiska komedier. Senast såg jag henne i en liten roll i ”The Green Hornet” (2011), men hon har tidigare medverkat i en av mina absoluta favorit mysfilmer, nämligen ”The Holiday” (2006).
Med på rollistan har vi även sångaren och flickfavoriten Justin Timberlake, ”How I Met Your Mother” (2005-)-stjärnan Jason Segel och den alltid lika charmiga Lucy Punch som jag senast såg i ”You Will Meet a Tall Dark Stranger” (2010).
Filmen hade ett riktigt grymt soundtrack, vilket jag tycker är viktigt och den hade en lättsam stämning genom hela filmen. Eftersom jag såg den på bio tror jag helhetsintrycket blev bättre än den kanske egentligen var, men den får ändå godkänt!
Ger den en svag 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0