Zookeeper (2011)


Titel:
Zookeeper (2011)
Längd: 102 min
Genre: Komedi/Familjefilm
Skådespelare: Kevin James, Rosario Dawson, Ken Jeong, Leslie Bibb, Donnie Wahlberg, Joe Rogan, Adam Sandler
IMDB-betyg: 4.5/10

Handling:
Griffin har blivit rejält dumpad av sin flickvän som tycker att han ska sluta sitt jobb som djurskötare på sitt zoo. När han är på väg att säga upp sig från jobbet, bestämmer sig djuren för att bryta sin inte-prata-med-människor-kod och istället hjälpa Griffin att få tillbaka sin tjej.


Djur som pratar brukar ofta vara ganska mysiga, men om rösterna verkligen inte passar djuren, som problemet är i den här filmen, blir det inte lika kul längre.
Regissören är Frank Coraci, en man som fullkomligt älskar skådespelaren Adam Sandler. Bevis? Hans filmer är ”The Wedding Singer” (1998), ”Click” (2006) och ”The Waterboy” (1998)….alla med Adam Sandler i huvudrollen.
Huvudrollen i den här filmen däremot har komikern Kevin James, som man kan se i hans relativt nya ”The Dilemma” (2011) där han spelar mot Vince Vaughn, ”Grown Ups” (2010) och den ganska roliga filmen ”Mall Cop” (2009).
Om vi återgå till de fruktansvärda rösterna son gjordes av Nick Nolte, Sylvester Stallone, Jon Favreau, Maya Rudolph, Adam Sandler och Cher. Alla är namn som jag vanligtvis brukar gilla, men i ärlighetens namn var det bara sångaren Cher, ”Burlesque” (2010), vars namn verkligen passade som handen i handsken.
Nja, den här filmen var ingen höjdare och passade bättre som tidfördriv än riktig underhållning! Hade jag varit några år yngre så skulle den förmodligen vara ganska kul, men för mig nu kändes den ganska pajig. Filmens höjdpunkt var utan tvekan att se Donnie Wahlberg, som av någon konstig anledning valde att vara med i den här filmen.
Jag ger den 2/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0