Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)


Titel:
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)
Längd: 107 min
Genre: Komedi
Skådespelare: John Cho, Kal Penn, Neil Patrick Harris, Rob Corddry, Roger Bart, Danneel Ackles, Eric Winter
IMDB-betyg: 6.6/10

Handling:
När Harold och Kumar misstas för att vara terrorister hamnar de i världens tuffaste fängelse: Guantanamo Bay. Nu är det upp till dem att rymma och försöka göra allt för att rentvå sina namn, innan myndigheterna hinner ikapp dem.


Jag har en fix idé om att ”när jag väl ser en film med uppföljare så ska jag även se de andra”. Ungefär så. Därför när jag i början av förra veckan slog på ”Harold & Kumar Go to White Caste” (2004) så kände jag mig även manad att se dess uppföljare.
Denna gångs galna, och väldigt random, händelser är bl.a. flängelsen, cockmeat sandwich, inavlade barn i källaren, kkk-gäng, horhus och såklart en hel del marijuana.
Regissören är de två slavdrivarna Jon Hurwitz och Hayden Schlossberg som tillsammans var med och skrev manus till den redan nämnda föregångaren och dessutom trean i rad ”A Very Harold & Kumar 3D Christmas” (2011) som kom ut vid juletid. Men just nu är de däremot aktuella med (den för många ganska efterlängtade) ”American Reunion” (2012) som i princip är en ”återträffsfilm” för det gamla gänget i ”American Pie”-filmerna.
Precis som i den gamla filmen spelas Harold och Kumar av John Cho och Kal Penn, tillsammans med Neil Patrick Harris som är med på ett litet hörn. Med på rollistan är den här gången även den vanligtvis så charmiga Rob Corddry från ”Hot Tub Time Machine” (2010) och i talk-showen ”The Daily Show” (1996-).
Trots exakt samma, lite smått barnsliga humor, tycker jag ändå att den håller samma mått som dess förgångnare och passar väldigt bra som slötittar-film.
Av mig får den en stark 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0