The Innkeepers (2011)


Titel:
The Innkeepers (2011)
Längd: 100 min
Genre: Skräck/Thriller
Skådespelare: Sara Paxton, Pat Healy, Kelly McGillis, George Riddle
IMDB-betyg: 5.9/10

Handling:
Hotellet The Yankee Pedlar Inn är på väg att gå i konkurs och de två anställda Claire och Luke bestämmer sig för att bevisa att spökhistorierna om hotellet är sant.


Ibland kommer man över filmer som är så dåliga och poänglösa att man helst av allt bara vill stänga av. Hade det inte varit för min fix idé att aldrig stänga av en film när man väl börjat titta på den, så skulle jag nog aldrig sett klart den. Jag är inte bortskämd när det kommer till bra- och dålig film, kan se det mesta utan några större problem, men just den här var så himla sömnig att jag inte vet vad jag ska hä mig.
Regissören och manusförfattaren är den 31-åriga Ti West som tidigare gjort skräckfilmerna ”The House of the Devil” (2009) och den fruktansvärt dåliga ”Cabin Fever 2: Spring Fever” (2009) som handlar om ett dödligt köttätande virus.
Huvudrollen i den här filmen, Sara Paxton, är i ärlighetens namn en av de absolut sämsta skådespelare jag vet. Just i den här filmen såg hon ungefär ut att vara en 12-årig pojke som ännu inte kommit i puberteten. Förra veckan såg jag henne i hajfilmen ”Shark Night” (2011), som även den var fruuuuuuuktansvärt dålig och framförallt puckad.
En stor anledning till att mitt betyg blev så lågt är för att skådespelarna överspelade så mycket att det faktiskt blev till ett störnings-moment, att jag dessutom inte hittar någon speciell handling eller inte riktigt förstår vad filmen egentligen vill komma fram till, gör till att jag hellre hade hoppat ner i det hajfyllda vattnet med en blodig arm i den redan nämnda filmen ”Shark Night”…
Jag ger den 1/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0