In Her Skin (2009)


Titel:
In Her Skin (2009)
Längd: 104 min
Genre: Thriller/Drama
Skådespelare: Guy Pearce, Ruth Bradley, Sam Neill, Miranda Otto, Rebecca Bibney, Kate Bell
IMDB-betyg: 6.0/10

Handling:
Den unga Rachel försvinner spårlöst, samtidigt får vi följa den deprimerande Caroline.


Ja, jag vet att handlingen låter skitmesig, men det är svårt att inte berätta för mycket utan att spoila hela filmen.
Det är Simone North som ligger bakom manuset och som står bakom kameran, och det här är hennes första spelfilm, någonsin. Tidigare har hon pysslat med lite olika serier och dylikt.
Guy Pearce är utan tvekan filmens kändis, däremot är han inte med sådär supermycket. Hans mest kända roll, enligt mig, är hans medverkan i Christopher Nolans tvåfaldigt Oscarsnominerade ”Momento” (2000). Sam Neill är också en karl som många borde känna igen, mest för hans roll i ”Jurassic Park” (1993) och ”Jurassic Park III” (2003), men jag såg honom senast i mini-serien ”The Triangle” (2005) och det otroligt vackra dramat ”The Piano” (1993).
Ruth Bradley drog utan tvekan det tyngsta strået till stacken, och i detta fall till filmen, som hennes roll som den deprimerande och smått vansinniga Caroline. När filmen var slut hade jag faktiskt lite obehagskänslor gentemot hennes karaktär.
Det sägs att filmen är baserad på en ”TRUE STORY” vilket gör det hela intressantare, däremot var det någonting som inte gick ända hem. Tycker ändå att filmen var helt okej, med helt okej skådespelarinsatser i överlag.
Jag ger filmen 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0