Watching the Detectives (2007)


Titel:
Watching the Detectives (2007)
Längd: 90 min
Genre: Komedi/Romantik
Skådespelare: Cillian Murphy, Lucy Liu, Jason Sudeikis, Michael Panes
IMDB-betyg: 6.3/10

Handling:
Neil (Cillian Murphy) spenderar sina dagar i en väldigt händelselös videobutik, tills den dagen den färgstarka och äventyrslysta Violet (Lucy Liu) vandrar in.

Jag blev faktiskt positivt överraskad!
För det första hade jag lite svårt att se Cillian Murphy spela en oseriös roll, men det kirrade han utan problem. De senaste filmerna jag såg med honom var ”Red Eye” (2005) och ”The Edge of Love” (2008).
Lucy Liu däremot föredrar jag hellre i actionfilmer, med en pistol i ena handen och en ordentlig höger, som i ”Charlies Angels” (2000) och (2003)-filmerna.
Det är Paul Soter som ligger bakom den här filmen och jag tycker att det är hans bästa verk, inte för att han gjort speciellt mycket annat visserligen.
Jag har inte speciellt mycket att säga om den här filmen, förutom att jag gillade den riktigt mycket, kan också meddela att jag är i en liten Cillian Murphy-fas där allt han gör är ”fantastiskt”, kan därför inte garantera att jag helt enkelt är för förblindad av honom för att ge något korrekt betyg.
Den får 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0