A Cinderella Story: Once Upon a Song (2011)


Titel:
A Cinderella Story: Once Upon a Song (2011)
Längd: 88 min
Genre: Romantik/Familj
Skådespelare: Lucy Hale, Freddie Stroma, Megan Park, Missi Pyle, Jessalyn Wanlim, Titus Makin Jr
IMDB-betyg: 6.0/10

Handling:
Katie lever tillsammans med sin styrmamma och hennes barn i ett stort hus som hennes far lämnade efter sig. När hennes styvsyster Bev upptäcker att Katie har en underbar sångröst tvingar hon henne att låna ut rösten till systern så att hon kan delta i Massice Records stora talangtävling.




En film som 13-åriga tjejer kommer att älska ska innehålla följande: Karaktärer i liknande ålder (gärna något äldre), den ”osynliga” tjejen som får killen på slutet, det-är-insidan-som-räknas-sensmoralen, sångnummer och en lättsam story. Inom dessa ramar kan man föreslå att den här filmen alltså är en PERFEKT tjejfilm. Men eftersom jag varken (är en tjej, höll jag på att säga) är 13 år eller är särskilt förtjust i dessa girly-girly-fluffy-fluffy-filmerna så kanske det inte kommer som en överraskning att det faktiskt INTE var jag som valde filmen.
Regissören är mannen Damon Santostefano som opassande nog har en väldig pedofil-aura över sitt utseende. En sådan man helst inte skulle vilja möta ensam i en mörk gränd. Tidigare ligger han dessutom bakom filmerna ”Bring It on Again” (2004) och ”Another Cinderella Story” (2008). Där den sistnämnda är annorlunda (another) från den här filmen på så vis att, istället för sång, så dansar de. Typ.
Huvudrollen gjordes av Lucy Hale som jag senast såg i Wes CravensScream 4” (2011), den brittiska Freddie Stroma som även är med i ”4.3.2.1” (2010) och Megan Park som man kan se i ”Charlie Bartlett” (2007) och tv-serien ”The Secret Life of the American Teenager” (2008-2011), det roliga med henne är att hon nästan alltid spelar puckade roller, medan hon i verkligheten verkar vara en ganska skärp tjej som pratar sju språk flytande och har i samband med det vunnit en massa priser.
Hade jag varit ungefär tio år yngre så skulle jag förmodligen gillat den här filmen mer än vad jag gör nu. Den passar sig alltså inte särskilt bra för oss ”unga vuxna”.  Men är man som sagt lite yngre och vanligtvis gillar sång-filmer så kommer det här förmodligen bli en hitt, för mig blev den dock ingen höjdare!
Av mig får den en svag 2/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0