Penelope (2006)


Titel:
Penelope (2006)
Längd: 104 min
Genre: Romantik/Komedi
Skådespelare: Christina Ricci, James McAvoy, Richard W.Grant, Catherine O’Hara, Simon Woods, Reese Witherspoon, Peter Dinklage
IMDB-betyg: 7.0/10

Handling:
När Penelope föddes lades en förbannelse över henne som gjorde hennes näsa till en grisnäsa, förbannelsen kan bara bli bruten när hon hittar den äkta kärleken som ”kommer att älska henne troget”.


Huvudrollen Christina Riccis namn har jag stött på några gånger tidigare, däremot har jag aldrig vetat exakt vem det är, från och med nu.
James McAvoy har jag sedan han spelade Mr.Tumnus i ”The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe” (2005) haft en liten crush på. Den har däremot inte försvunnit då han på senare tid varit med i ”Atonement” (2007) mot vackra Keira Knightley, han har även varit med i den nya ”X-Men: First Class” (2011).
Filmens stora skräll var utan tvekan de lite ”större” kändisarna som medverkade på ett hörn.
Vi fick bland annat skymta Russell BrandArthur” (2011), Reese WitherspoonHow Do You Know” (2010) ”Water for Elephants” (2011) och Nick FrostPaul” (2011), som av någon jäkligt konstig anledning valde att vara med på några repliker.
Om jag ska vara ärlig vet jag inte riktigt om jag gillar filmen, eller faktiskt hatar den. Okej, hatar är väl kanske att ta i, men i alla fall ogilla. Det kändes som att de ville trycka in så mycket som det bara var möjligt i filmen, vilket jag tycker är lite irriterande och ibland ganska virrigt. Däremot var sensmoralen tydlig och klar: Det är insidan som räknas, och, älska dig själv precis som du är.
Den får inte mer än 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0