Perrier’s Bounty (2009)


Titel:
Perrier’s Bounty (2009)
Längd: 88 min
Genre: Action
Skådespelare: Cillian Murphy, Jim Broadbent, Jodie Whittaker, Gabriel Byrne
IMDB-betyg: 6.2/10

Handling:
Michael (Cillian Murphy) blir skyldig pengar och löser det genom att låna från en lånehaj. Han är på fel ställe vid fel tillfälle och råkar av misstag få en ur Perriers gäng dödad, vilket leder till att ett pris sätts på hans huvud. Han får däremot hjälp av hans far Jim (Jim Broadbent) och hans hemliga förälskelse Brenda (Jodie Whittaker).


Vem är snyggare än Cillian Murphy?? Jo, Cillian Murphy med skägg! Amen.
Och ja, jag såg den här rackarn enbart för att han var med i den. Men den var faktiskt ganska underhållande.
Senaste filmerna jag såg med Cillian Murphy var ”Red Eye” (2005), ”The Edge of Love” (2008), ”Watching the Detectives” (2007) och ”Disco Pigs” (2001).
Det är i alla fall Ian Fitzgibbon som har gjort filmen, en för mig tidigare helt okänd karl.
Gabriel Byrne däremot har jag tidigare varit kontakt med, men han är nog mest känd för sin roll Dr.Paul Weston ur serien ”In Treatment” (2008-2010). Det senaste jag såg honom i är ”Stigmata” (1999) och ”The Man in the Iron Mask” (1998).
Den här filmen var långt ifrån den bästa jag sett men också långt ifrån det sämsta. Man kan inte ta ifrån dem att det oftast hände ganska oförutsedda saker, vilket är ett plus.
Ger den 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0