Last Night (2010)


Titel:
Last Night (2010)
Längd: 90 min
Genre: Drama
Skådespelare: Keira Knightley, Sam Wortington, Eva Mendes, Guillaume Canet, Daniel Eric Gold
IMDB-betyg: 6.6/10

Handling:
Joanna och Michael har varit tillsammans och gifta sedan skolan. Över en natt åker Michael iväg på en jobbresa tillsammans med hans vackra kollega. Av en händelse stöter Joanna ihop med sin gamla förälskelse, och de båda kämpar för att inte falla för frestelsen.


Jag kan ju säga rakt av att relationsdrama inte vanligtvis är min starka sida, däremot så fullkomligt älskar jag den här filmen. Älskar!
Regissören och manusförfattaren är Massy Tadjedin, som gör sin debut med den här filmen som regissör. En sak som är säker är att jag absolut kommer hålla ett extra getöga på henne i framtiden, eftersom jag gillade den här filmen så pass mycket.
Den otroligt vackra Keira Knightley står som vanligt som filmens bästa skådespelare, enligt mig naturligtvis. Senast såg jag henne i ”London Boulevard” (2010), ”The Edge of Love” (2008), ”Pirates of the Caribbean: At the Worlds End” (2007), ”Pirates of the Caribbean: Dead Mans Chest” (2006) och ”Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl” (2003), men hon har dessutom varit med i hennes Oscarsnominerade ”Pride and Prejudice” (2005).
Sam Worthington spelar Keira Knightleys man. Personligen tycker jag att han som skådespelare känns lite mossig och tråkig. Ordet ”intetsägande” passar ganska bra in på honom . Senast såg jag honom som Jake Sully i ”Avatar” (2009), men han är också med i actionfilmerna ”Clash of the Titans” (2010) och ”Terminator Salvation” (2009).
Eva Mendes spelar den förföriska kollegan. Och visst är hon förförisk alltid! Hon är onekligen mest känd för sitt exotiska utseende, men självklart också för sina skådespelartalanger i bl.a. ”Hitch” (2005), ”We Own the Night” (2007) och typ ”Ghost Rider” (2007).
Skådespelaren Guillaume Canet är för mig tidigare okänd, visst har jag sett ”The Beach” (2000) där han har en roll, men jag minns han ta mig tusan inte. En orsak till att jag inte riktigt har koll på vem karln är kan ha att göra med att han mest varit med i franska filmer, vilket förklarar hans otroligt sexiga dialekt: engelska med ett uns av franska .
Som jag redan har nämnt är jag absolut inget fan av den här typen av filmer, men av någon konstig anledning fastnade jag ändå oerhört för den här!
Älskar musiken, stämningen, klippningen, skådespelarna, ja allt! Däremot skulle jag aldrig rekommendera den till en grabbkväll eller till någon livlig tillställning, eftersom den här filmen bör uppskattas i lugnhet.
Jag kommer kanske att ångra mig sedan, men av mig får den ändå 5/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0