Charlie St. Cloud (2010)


Titel:
Charlie St. Cloud (2010)
Längd: 99 min
Genre: Drama
Skådespelare: Zac Efron, Amanda Crew, Charlie Tahan, Augustus Prew, Ray Liotta
IMDB-betyg: 5.6/10

Handling:
Fem år efter att Charlie (Zac Efron) förlorat sin lillebror Sam i en tragisk bilolycka har han fortfarande inte gått vidare. Han jobbar på en kyrkogård och varje kväll vid solnedgång besöker han skogen för att ”träffa” Sam. Förut var segling hans största intresse, men efter olyckan har han lagt hela sitt liv på hyllan. En dag möter han Tess (Amanda Crew) och han tvingas välja mellan ett löfte till sin bror och kvinnan han älskar.

Ena sekunden tycker jag att den är jävligt nice, medans mestadels av tiden blir jag tvungen att blunda och hålla för öronen tack vare alla sjukt klyschiga scener.
Zac Efron har aldrig varit någon personlig favorit och det är han fortfarande inte, men jag tycker ändå att han gör ett helt okej jobb i den här filmen.
Även fast jag sett den kvinnliga huvudrollen, Amanda Crew, i ganska många filmer är hon ändå ingen som etsar sig fast i minnet.
Regissören Burr Steers har också tidigare jobbat med Zac i ”17 again” (2009).
Måste också påpeka att trailern skapade höga förväntningar och jag gjorde mig mentalt förberedd för att ligga i fosterställning och gråta ögonen ur mig. Men filmen kändes väldigt meningslös och den skrapar inte ens på ytan till att vara oförutserbar, spännande eller sorglig. Men den var ett helt okej tidfördriv. Det enda som var lite trevligt var att ärkeonda Ray Liotto var med på ett litet, litet hörn.
Den får 2/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0