Love and Other Impossible Pursuits (2009)


Titel:
Love and Other Impossible Pursuits (2009)
Längd: 119 min
Genre: Drama
Skådespelare: Natalie Portman, Scott Cohen, Charlie Tahan, Lisa Kudrow, Lauren Ambrose
IMDB-betyg: 6.4/10

Handling:
Sedan Emilia (Natalie Portman) förlorat sin nyfödda dotter har hon varit deprimerad. Hennes man ha sedan förut en son med hans före detta fru Carolyn (Lisa Kudrow), och Emilia har en komplicerad relation med styvsonen.  

Jag älskar hur filmen är upplagt: nutid, dåtid, nutid. D.v.s. att sakta men säkert mata oss historien till vi tillslut har koll på både bakgrunden och framtiden.
Natalie Portman såg jag senast i hennes Oscarsvinnande roll i ”Black Swan” (2010), och i denna film var hon som vanligt sjukt bra och galet snygg.
Charlie Tahan spelade styvsonen som jag faktiskt tycker är skitbra. Den lilla grabben såg jag senast som motspelare till Zac Efron i ”Charlie st. Cloud” (2010).
Filmen är gjord av Don Ross och är från början en novell av Ayelet Waldman.
Ger den 3/5, tack vare att den ibland blev jäkligt deprimerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0