Den som dræber – Ondt Blod (2010-)


Titel:
Den som dræber – Ondt Blod (2010-)
Längd: 90 min
Genre: Action/triller
Skådespelare: Laura Bach, Jakob Cedergren, Lars Mikkelsen, Laerke Winther Andersen
IMDB-betyg: 5.2/10

Handling:
I ett av Danmarks största och tuffaste fängelse blir en intagen sjuttonåring brutalt våldtagen och sedan dödat, utan att vakterna märkt någonting. När ännu en fånge blir mördad på samma sätt misstänker detektiven Katrine och psykiatrikern Thomas att det går djupare än någon av dem har trott. Samtidigt tvingas Katrine ta tag i sitt jobbiga förflutna.

Det här är tredje avsnittet/filmen ur den nya danska kriminalserien som började i 2010. De två tidigare avsnitten heter ”Liket i Skogen” och ”Utopi”, där både två är riktigt bra.
Just den här filmen tycker jag däremot var lite sämre, men det har nog att göra med att jag ibland blev lite förvirrad eftersom jag vanligtvis inte är van med danska namn och tycker att i princip alla låter likadant.
Laura Bach och Jakob Cedergren var även i den här helt oklandriga, och det var även intressant att man äntligen får veta varför karaktären Katrine ibland spökas av sitt förflutna.
Ger den 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0