Den som dræber – Utopi (2010-)


Titel:
Den som dræber – Utopi (2010-)
Längd: 90 min
Genre: Action/triller
Skådespelare: Laura Bach, Jakob Cedergren, Lars Mikkelsen, Laerke Winther Andersen, David Dencik
IMDB-betyg: 5.2/10

Handling:
Detektiven Katrine och psykiatrikern Thomas är tillbaka för att denna gång få fast en mördare som försöker skapa den perfekta familjen – en utopi. Han väljer ut sina offer med noggrannhet, dödar pappan och kidnappar mamman och dottern.


Det här är den andra filmen ur den nya danska kriminalserien, där den första hette ”Den som dræber – Liket i skogen” (2010-).
Personligen tycker jag att den första filmen var bättre och mer spännande, däremot passade David Dencik hur bra som helst i rollen som psykopat, han har nämligen det där riktigt obehagliga utseendet. Tidigare har han varit aktuell med en roll i Stieg Larssons ”Män som hatar kvinnor” (2009), och vad jag har förstått ska han också vara med i den engelska tolkningen ”The Girl with the Dragon Tattoo” (2011) mot Daniel Craig.
Precis som föregående film spelade Laura Bach och Jakob Cedergren huvudrollerna, vilket de gjorde skitbra.
Jag har faktiskt inte sådär supermycket att säga om den här filmen känner jag, utan tycker nästan att det räcker med att säga att den var bra.
Ger den en svag 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0