Hereafter (2010)


Titel:
Hereafter (2010)
Längd: 129 min
Genre: Drama
Skådespelare: Matt Damon, Cécile De France, Bryce Dallas Howard, Frankie och George McLaren
IMDB-betyg: 6.9/10

Handling:
Olika människors vägar korsas med en sak gemensamt, de har någon form av koppling till döden och livet efter detta.
George (Matt Damon) är ett f.d. medium som efter många år slutat med spådomarna med hopp att kunna leva ett normalt liv. Pojken Marcus förlorade sin tvillingbror i en olycka och har sedan dess inte kunnat släppa taget. Den franska journalisten Marie (Cècile De France) har varit med om en nära-döden-upplevelse och sett livet i vitögat.

Måste bara först och främst slå fast att det är ärkemannen själv, Clint ”Clintan” Eastwood, som har regisserat den! I princip allt den karln gör blir ju på ett eller annat sett bra, och så även den här!
Skådespelaren Matt Damon har jag däremot aldrig gillat (av någon okänd anledning), men jag måste säga att han verkligen växer i mina ögon, och då även efter megasuccén ”True Grit”. Jag har visserligen inte sett sådär supermånga filmer med honom tidigare, men planerar nu på att ha någon form av Matt Damon-maraton i framtiden!
Hur som helst, filmen tycker jag var väldigt bra och man fick en skön känsla i magen efteråt.
Både Cécile De France och Matt Damon gjorde ett superb jobb!
Jag ger den 4/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0