Takers (2010)


Titel:
Takers (2010)
Längd: 107 min
Genre: Action
Skådespelare: Matt Dillon, Chris Brown, Hayden Christensen, Michael Ealy, Idris Elba, Steve Harris, T.I, Paul Walker, Zoe Saldana, Jay Hernandez
IMDB-betyg: 5.8/10

Handling:
Filmen handlar om ett gäng killar på fem personer som varje år gör det perfekta rånet, och alltid kommer undan. En av deras forna medlemmar, Ghost, blev en gång fast och fick sitta i fängelset. När han kommer ut tidigare p.g.a. bra uppförande så har han en plan till nästa kupp.
Grabbarna har nyss gjort en stöt mot en bank, och känner först att de vill vänta ett år. Men Ghost är väldigt övertygande och hans plan låter skottsäker.

Jag gillar den här filmen! Den innehåller lagom mycket action med grymma fightingscener.  
Det var även sjukt många bekanta ansikten, och jag kände igen varenda en.
Sångaren Chris Brown (aka Rihanna-misshandlaren) spelade en oskyldig och söt roll, kanske för att försöka övertyga publiken om att han inte längre är en bad guy?
Men Christ Brown var inte den enda sångaren ögat skådade, T.I är tydligen också en musiker/rappare.
Lägg också märke till att Hayden Christensen från bl.a.  två Star Wars-filmer (2002-2005) också var med, han gick runt med hatt och hängslen och körde en frän fightingscen.
Människorna som har gjort filmen är relativt okända, och detta var deras bästa hittills.
Jag ger den 4/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0