The italian job (2003)


Titel:
The Italian job (2003)
Längd: 111 min
Genre: Action
Skådespelare: Mark Wahlberg, Charlize Theron, Jason Statham, Seth Green, Edward Norton, Donald Sutherland, Mos Def
IMDB-betyg: 6.9/10

Handling:
Ett rånargäng plundrar guldtackor i Venedig och en förrädare träder fram. Därefter gör resterande liga hämnd!

Det är svårt att förklara handlingen utan att spoila någonting viktigt, därför håller jag det kort.
Filmen är i alla fall jättebra, med en härlig mängd action, humor och listighet.
Jag är ett stort fan av både Mark Wahlberg och Edward Norton, därför kan inte särskilt mycket gå fel i mina ögon. Action-veteranen Jason Statham har spelat huvudrollen i Crank-filmerna.
Regissören F.Gary Gray (sjukt roligt namn) har också gjort bl.a. The Negotiator (1998) och Law Abiding Citizen (2009).
Notis: Baserad på filmen med samma namn från 1969.
Filmen får 4/5.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0