The three musketeers (1993)


Titel:
The three musketeers (1993)
Längd: 105 min
Genre: Action/äventyr
Skådespelare: Charlie Sheen, Kiefer Sutherland, Chris O'Donnell, Oliver Platt, Tim Curry, Julie Delpy
IMDB-betyd: 6.1/10

Handling:
Filmen handlar om de tre musketörerna Aramis (Charlie Sheen) , Athos (Kiefer Sutherland) och Porthos (Oliver Platt) som är de enda kvar från upplösning.
Den stöddiga ynglingen D'Artagnan (Chris O'Donnell) vill bli varvad till musketör eftersom hans far var en av de skickligaste på sin tid.
Den nuvaranade kungen är hotade av den onda Cardinal Richelieu (Tim Curry) och det är de återstående musketörernas plikt att rädda kungen.

Det här är en novell av Alexandre Dumas, som även har skrivit "The man in the iron mask". Personligen så tycker jag att filmatiseringen av The man in the iron mask var mycket bättre, kanske därför att den var mer seriös och spännande.
Musketörerna spelas av den nuvarande missbrukaren Charlie Sheen (Two and a half men, 2003-), 24-stjärnan Kiefer Sutherland och den då trimmade Oliver Platt (bla.a 2010, Love and other drugs, Year one).
Skådespelaren Michael Wincott spelade Tim Currys medkomanjon, och jag skojar inte då jag säger att han var sjukt lik en blandning av Johnny Depp/James Franco/Heath Ledger.
Disney har ett finger med i spelet och regissören Stephen Herek har också gjort 101 Dalmatiner.
Av mig får filmen en 2/5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0