Dog Pound (2010)


Titel:
Dog Pound (2010)
Längd: 91 min
Genre: Drama
Skådespelare: Adam Butcher, Shane Kippel, Lawrence, Mateo Morales, Trent McMullen, Taylor Poulin, Dewshane Williams
IMDB-betyg: 6.9/10

Handling:
Vi får följa några tonåringar, bl.a. Butch (Adam Butcher) då de hamnar i ungdomsfängelse där de försöker hantera sin ilska och att överleva.

Fruktansvärt obehaglig och deprimerande film!
Påminn mig att aldrig bli ungdomskriminell och hamna i fängelse, det kommer aldrig sluta bra för min del.
Hursomhelst hatar jag verkligen de där jävla alfahannarna som finns i fängelserna och tror att de är så himla coola. Ni vet, de där som alltid går omkring i gäng, köper knark från folk som kallas ”Shadow” och våldtar de nya i fängelset. Hate them!
Den här filmen var hur som helst jäkligt bra! Den hade inte någon speciell handling, utan siktet var att försöka förmedla hur det egentligen går till i sådana miljöer. Fängelsefilmer är alltid fängelsefilmer, och såklart finns de obligatoriska övergreppen som alltid blir så jäkla obehagliga att titta på, huvva
Regissören Kim Chapiron är för mig tidigare helt okänd, men hädanefter kommer jag hålla ett litet getöga på honom.
Precis som regissören var även skådespelarna okända för mig, men jag tycker att alla gjorde ett mycket bra och trovärdigt jobb.
Inte för att jag någonsin suttit min fot på ett fängelse, men jag är helt övertygad om att det är precis som i den här filmen det går till i USA, vilket skrämmer mig. Hur kan någon (helst en ung kille) någonsin blir normal efter att man som ung gjort ett misstag och hamnat på ett sådant där ställe?!
Jag ger filmen 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0