I Am Number Four (2011)


Titel:
I Am Number Four (2011)
Längd: 109 min
Genre: Action
Skådespelare: Alex Pettyfer, Timothy Olyphant, Kevin Durand, Dianna Agron, Teresa Palmer, Callan McAuliffe
IMDB-betyg: 6.2/10

Handling:
John (Alex Pettyfer) kanske ser ut som en helt vanlig kille, men egentligen kommer han från en annan planet. När han var liten blev han och hans mentor Henri (Timothy Olyphant) skickade till jorden för att rädda människorna från Mogadorians.
Tre av Johns sort har redan blivigt dödade och nu är det hans tur.

Faktiskt inte så pjåkig…
Jag trodde ärligt talat att filmen inte skulle vara någon höjdare, men jag är faktiskt positivt överraskad. De onda Mogadorians var störtsköna, de såg riktigt jävla elaka ut: De hade den svarta obligatoriska kappan, crazy eyes, huggtänder, flintskalliga och gälar som andningsorgan.  You get the picture.
Alex Pettyfer, spelar här den stora hjälten aka Number four. Jag tycker absolut att det inte var något fel på killen, utan tycker snarare att han gjorde ett bra jobb! Han är aktuell med dramat ”Beastly” (2011) där han spelar mot Neil Patrick Harris, Vanessa Hudgens och Mary-Kate Olsen, jag håller på att tagga sönder inför den här filmen eftersom storyn verkar helnice! Visserligen är jag verkligen inget fan till Vanessa Hudgens, men däremot tror jag att filmen kan bli underhållande! Det ska också bli kul att se Neil Patrick Harris i någonting annat än ”How I Met Your Mother” (2005-). Men jag bereder mig ändå för att filmen kan bli en stor flopp!
Hur som helst så har bl.a. Alfred Gough och Miles Millar hållit på med den här filmen, den grabb-duon ligger också bakom en av mina favoritserier, ”Smallville” (2001-2011).
Det är D.J Caruso som främst ligger bakom filmen, han har tidigare gjort ”Disturbia” (2007) där bl.a. Shia LaBeouf spelade huvudrollen.
Slutet av ”I Am Number Four” utlovar en uppföljare, men man vet aldrig.
Jag ger den 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0