Norwegian Wood (2010)


Titel:
Norwegian Wood (2010)
Längd: 133 min
Genre: Drama
Skådespelare: Rinko Kikuchi, Kenichi Matsuyama, Kiko Mizuhara
IMDB-betyg: 6.8/10

Handling:
Kizuki och Naoko är tillsammans, och Watanabe är hans bästa vän. När Kizuki tar sitt liv måste både Naoko och Watanabe försöka gå tillbaka till sina vardagliga liv, men det blir svårare än de trott när de upptäcker deras starka känslor för varandra.

Japanska filmer är verkligen inte min melodi, dels för att jag aldrig kan avgöra om skådespelaren i fråga gör ett bra jobb, och dels eftersom jag helt enkelt inte fattar deras seder och uttryck.
Filmen är hur som helst baserad på en bok av den kända Haruki Murakami, som enligt många brukar skriva helt underbara böcker.
Det enda kända ansiktet (för min del) var Rinko Kikuchi som tidigare blivigt nominerad till en Oscar, jag kände också igen henne från filmen ”The Brothers Bloom” (2008) där hon spelade mot Adrien Brody, Mark Ruffalo och Rachel Weisz.
Jag brukar alltid säga att film blir bäst på bio, men även fast jag såg den i en biosalong så blev den ändå inte särskilt bra. Kanske om jag ser den igen?
Ger den 2/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0