Room in Rome (2010)


Titel:
Room in Rome (2010)
Längd: 109 min
Genre: Drama
Skådespelare: Elena Anaya, Natasha Yorovenko
IMDB-betyg: 6.0/10

Handling:
Alba, en spanjorska, och Natasha som är ryska, möts en sen kväll i Rom på en bar och bestämmer sig för att spendera natten tillsammans på ett av Roms hotell.
Det börjar som en enkel affär, men när gryningen hinner ifatt dem får de svårt att skiljas åt.

Den här filmen var oerhört vacker på alla sätt och vis. Filmningen, musiken, stämningen och skådespelerskorna.
Jag hade först inte läst om vad filmen handlade om, utan bara slog på en på måfå, jag blev däremot ganska chockad då jag förstod att den i princip skildrade två nakna kvinnor i hela 109 min. Min policy är att jag aldrig stänger av en film när jag väl börjat titta på den, vilket var väldigt tur eftersom ”del två” blev intressantare än den första halvan på något vis.
Har kikat runt lite på internet och det verkar som att man antingen hatar eller älskar den här filmen. Jag förstår självklart att det vackra i filmen inte kommer fram på rätt sätt då man sitter ett grabbgäng och tittar, så den borde med andra ord ses i ett litet lugnare sammanhang, annars kan jag föreställa mig att det blir lite av en partypooper.
Jag älskade att de hade en speciell låt som fungerade som ”den röda tråden” genom hela filmens gång, Loving Strangers – Russian Red, måste jag ens säga att den var sjukt fin och att jag drog hem den på en gång?
Jag ger filmen 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0