Love and Other Drugs (2010)


Titel:
Love and Other Drugs (2010)
Längd: 112 min
Genre: Drama/Romantik
Skådespelare: Anne Hathaway, Jake Gyllenhaal, Oliver Platt, Hank Azaria, Josh Gad
IMDB-betyg: 6.6/10

Handling:
Jamie (Jake Gyllenhaal) är killen som jobbar som försäljare åt medicinföretaget Pfizer och som är en riktig charmör runt kvinnorna. En dag möter han däremot den Parkinsonsjuka Maggie (Anne Hathaway) som han först startar en bekymmerlös sexrelation med, men efter ett tag börjar de däremot få känslor för varandra.

Kan Anne Hathaway och Jake Gyllenhaal bli snyggare?! Tveksamt på den frågan! De båda är så otroligt läckra att man ibland inte vet vad man ska göra av sig själv.  Att de båda spelar sina roller enormt bra gör bara saken bättre.
Det är den Oscarsvinnande Edward Zwick som ligger bakom det här romantiska dramat, och han har tidigare jobbat med kändisarna Tom Cruise i ”Den sista Samurajen” (2003), Gweneth Paltrow i ”Shakespeare in Love” (1998) och Brad Pitt och Anthony Hopkins i ”Höstlegender” (1994).
”Love and Other Drugs” såg jag första gången som Sverigepremiär på bio för några månader sedan, men har sedan dess sett den två gånger, vilket betyder att jag like it alot.
Soundtrack i överlag betyder mycket för mig, och just den här var jäkligt bra. Har redan alla låtarna inlagda på Iphonen.
Kan också avslöja att det visas ovanligt mycket naket för att vara en Hollywoodspelfilm.
Hur som helst så gillar jag den här filmen främst för att kemin mellan Anne Hathaway och Jake Gyllenhaal känns så äkta, dels för att historien och manuset är sjukt charmigt och dels för att de båda är som sagt galet snygga!
Ger den 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0