Varannan vecka (2006)


Titel:
Varannan vecka (2006)
Längd: 97 min
Genre: Komedi/Romantik
Skådespelare: Felix Herngren, Måns Herngren, Cecilia Frode, Anja Lundkvist, Anna Björk
IMDB-betyg: 5.6/10

Handling:
Pontus (Felix Herngren) kombinerar pappa- och singellivet perfekt. Hans ordentlige bror Jens (Måns Herngren) lever ett gift liv tillsammans med Tessan och tre barn, men när Jens misstänkts för otrohet med kompisen Johanna (Cecilia Frode), tvingas han bo hos brorsan Pontus.

Svensk film är egentligen inte min melodi, men den här var faktiskt inte sådär superdålig.
Felix Herngren har samma karaktär som vanligt; den där osäkra killen som inte riktigt vet vad han vågar säga, vilket är skitkul, faktiskt.
 Måns Herngren å andra hand blev jag faktiskt tvungen att googla, eftersom jag inte hade en blekaste om vad den karln höll på med. Det visade sig däremot att han har skrivigt manus till ”Underbar och älskad av alla” (2006) och gjort regi till ”Allt flyter” (2008), vilket båda två att hyfsat sevärda filmer, helst den förstnämna! Han gör sig hur som helst mycket bättre bakom kameran istället för framför, enligt mig.
En annan kul sak är faktiskt att de båda bröderna faktiskt varit med och både skrivigt och gjort filmen.
Filmen i sig tycker jag var sevärd, inget mer än så. Att de däremot gjorde lite parodi på The Matix-filmen och IKEA var jäkligt kul! Helst för mig som är ett riktigt Matrix-fan. Gillade också att det följde en relativt röd tråd genom hela filmen.
Ger filmen en neutral 3/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0