Arthur (2011)


Titel:
Arthur (2011)
Längd: 110 min
Genre: Komedi/Romantik
Skådespelare: Russell Brand, Helen Mirren, Jennifer Garner, Greta Gerwig, Geraldine James
IMDB-betyg: 5.6/10

Handling:
Arthur är en smått barnslig och fruktansvärt bortskämd man som helt och hållet lever av sina föräldrars förmögenheter. Han krockar bilar, ligger runt, festar och spenderar onödiga pengar, tills den dagen hans mamma får nog och ger honom ett ultimatum: Gift dig med Susan, mammans lömska högra hand, eller bli av med alla pengar. Däremot får han upp ögonen för Naomi, en alldaglig tjej som hans föräldrar inte gillar.

Det stora skrället tycker jag är att den tidigare Oscarsvinnande Helen Mirren från ”The Queen” (2006) är med i den här typen av filmer. Hon spelade Arturs, eller Russell Brands, betjänt och har en hel del kloka ord i bagaget.
De som tidigare sett Russell Brand vet ungefär vilka typer av filmer han brukar göra, eller i alla fall hans otroligt härliga dialekt som aldrig slår fel. Han passar dessutom perfekt som den barnsliga Arthur.
Jennifer Garner är en kvinna som jag vet många kan störa sig på, själv har jag inga större problem med henne.  De flesta känner nog igen henne från den romantiska komedin ”13 going on 30” (2004), men hon har också varit med i den galet dåliga ”Daredevil” (2003) och tv-serien ”Alias” (2001-2006) där hon spelar Sydney Bristow/Anna Espinosa.
Greta Gerwig spelade här den alldagliga reseledaren Naomi, fast än jag tidigare bara sett henne i ”No Strings Attached” (2011) måste jag säga att jag faktiskt gillar henne.
Regissören Jason Winer är för mig inte känd sedan tidigare, däremot har han gjort 21 avsnitt av tv-serien ”Modern Family” (2009-2010).
Filmen är väldigt neutral och är varken jättebra eller skitdålig. Däremot skulle jag inte ha några större protester av att se den igen.
Ger den en stabil 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0