Take Me Home Tonight (2011)


Titel:
Take Me Home Tonight (2011)
Längd: 97 min
Genre: Romantik
Skådespelare: Topher Grace, Dan Fogler, Anna Faris, Teresa Palmer, Chris Pratt, Lucy Punch
IMDB-betyg: 6.5/10

Handling:
Matt jobbar i en videobutik i gallerian. När en dag hans högskole-förälskelse Tori kommer in, ljuger han om sitt påhittade jobb som bankman. Samma kväll är det en klassåterträff som Matt, hans tvillingsyster och deras bästa vän bestämmer sig för att delta i.


I ärlighetens namn har jag lite svårt att greppa vad filmens karaktärer är tänkt att vara i för ålder, när de i själva verket faktiskt skiljer ungefär 10 år mellan skådespelarna som är tänkt att vara i samma ålder.
Huvudrollen är som klippt och skuren för Topher Grace, som kanske är mer känd under namnet Eric Forman från då han var med i den populära tv-serien ”That ´70s Show” (1998-2006). Hans roll i den här filmen är i princip den samma som när han var med i ”Win a Date with Tad Hamilton!” (2004), vilket naturligtvis är de roller som han passar bäst i.
Den som oavkortat kopplas ihop med komedier är skådespelaren Anna Faris, i den här filmen däremot blev hon väldigt undanskymd och såg inte alls ut som man är van att se henne, vilket för mig blev lite av en besvikelse eftersom jag verkligen hade sett fram emot att få se en av hennes klassiska korkade karaktärer, så som ”The House Bunny” (2008) och självklart när hon spelar Cindy i ”Scary Movie 1-4” (2000-2006).
Den unga Teresa Palmer var också med, en tjej som jag faktiskt tycker är riktigt duktig och som jag hoppas kommer göra många bra filmen in the future. Senast såg jag henne i ”I Am Number Four” (2011).
Den smått överviktiga Dan Fogler spelade bästa vännen Barry. Honom kan man se i både ”Balls of Fury” (2007), ”Fanboys” (2008) och som röst i ”Kung Fu Panda” (2008).
Regissören Michael Dowse måste ha världens tråkigaste IMDb-bild, och av att döma av hans filmlista ser de i ärlighetens namn ganska B-iga ut. ”Take Me Gome Tonight” vågar jag nästan påstå är hans hittills bästa film.
Som jag nämnde tidigare störde det mig lite att det var lite svårt att snappa upp vilken ålder de var i och framför allt vilket år filmen skulle föreställa, men skådespelarna gjorde ett bra jobb och det grymma soundtracket får mer än godkänt.
Ger den en stark 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0