Trust (2010)


Titel:
Trust (2010)
Längd: 106 min
Genre: Drama
Skådespelare: Liana Liberato, Clive Owen, Catherine Keener, Jason Clarke, Chris Henry Coffey, Ciola Davis, Spencer Curnutt, Noah Emmerich
IMDB-betyg: 7.1/10

Handling:
Den fjortonåriga Annie sitter ofta ute på internet och chattar med likasinnade. Det är speciellt en kille hon faller för, Charlie. När hennes föräldrar inte är hemma bestämmer hon sig för att träffa honom, däremot är Charlie inte den han utser sig för att vara.

Trots att den var ganska jobbig att titta på så var den ändå en oerhört viktig film!
Som huvudrollen spelar den unga Liana Liberato. Hon är för mig tidigare helt okänd, men trots sin ringa ålder var hon väldigt duktig!
Den Oscarsnominerade, och väldigt stiliga, Clive Owen står också med på rollistan. Honom kan man se i bl.a. ”Children of Men” (2006), ”The Bourne Identity” (2002) och ”Inside Man” (2006) mot Jodie Foster och Denzel Washington.
Den också Oscarsnominerade Cartherine Keener var även med, själv är jag van att se henne i komedier så som ”The 40 Year Old Virgin” (2005), men hon har också varit med i den grymma ”Being John Malkovich” (1999).
Och nu till det stora dragplåstret, filmens regissör….trummvivel…David Schwimmer! Han är, utom någon som helst tvekan, mest känd som Ross i den populära tv-serien ”Friends” (1994-2004) som nästan går oavbrutet på tv4. Han har också lånat ut sin röst i de tre ”Madagaskar” (2005-2012)-filmerna. Det jag tycker är så fascinerande är hur han lyckas producera fram den här typen av seriösa filmer, trots att han nästan enbart gjort komedier. Däremot är han sjukt duktig på det han gör, till och med bättre bakom kameran än framför. Så jag hoppas att han fortsätter!
Dagens ungdomar växer upp med internet, lever med internet och uppfostras till viss del av internet, därför är den här typen av film så fruktansvärt viktig för både föräldrar och tonåringar, som kan se hur fel det kan bli om man inte är försiktig. Rekommenderas!
Jag ger den 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0