Uptown Girls (2003)


Titel:
Uptown Girls (2003)
Längd: 92 min
Genre: Romantik
Skådespelare: Dakota Fanning, Brittany Murphy, Donald Faison, Jesse Spencer, Marley Shelton
IMDB-betyg: 5.7/10

Handling:
Molly har levt på sin döda rockpappas pengar hela livet. En dag tar de däremot slut och hon tvingas jobba som barnsköterska till den unga Lorraine. Trots att Lorraine bara är åtta år beter hon sig som en vuxen vilket Molly bestämmer sig för att ändra på.

Den här filmen gick på tvn för ett tag sedan och trots att jag missade lite i början var det inte ett dugg svårt att hänga med i handlingen.
Barnskådespelare är oftast inte min grej, däremot har alltid Dakota Fanning varit lite av en personlig favorit. Brittany Murphy har också alltid varit en favorit i mina ögon just eftersom hon alltid ser så glad och härlig ut. Tragiskt nog dog hon för några år sedan, i december 2009. Tidigare har jag sett de flesta av hennes filmer, men på senare tid bara den underbara ”Clueless” (1995).
På tal om ”Clueless” har vi ännu en skådespelare därifrån på listan, nämligen ”Scrubs” (2001-)-stjärnan Donald Faison. Honom såg jag också senast i den extremt värdelösa sci-fi rullen ”Skyline” (2010).
Regissören Boaz Yakin har tidigare varit med och gjort bl.a. ”Prince of Persia” (2010) och ”Remember the Titans” (2000).
Trots att filmen är ganska intetsägande tycker jag ändå att den är ganska fin!
Ger den en svag 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0