Beauty & the Briefcase (2010)


Titel:
Beauty & the Briefcase (2010)
Längd: 83 min
Genre: Romantik/Komedi
Skådespelare: Hilary Duff, Michael McMillian, Matt Dallas, Chris Carmack, Amanda Walsh, Jaime Pressly, Jennifer Coolidge
IMDB-betyg: 5.2/10

Handling:
Lane (Hilary Duff) jobbar som frilansjournalist. Hennes stora dröm är att jobba för tidningen Cosmopolitan, och när hon plötsligt får i uppdrag att skriva en artikel om hur man ska finna kärleken på jobbet tvingas hon jobba undercover på ett finansföretag.

Romantiska komedier är till för att vara enkla att titta på, och förutom från några pinsamma ögonblick blev så fallet även här.
Hilary Duff är lite av en veteran i den här genren, nästan varje film hon gör har med killar, kläder och kärlek att göra med. När jag var yngre minns jag att hon var med tv-serien ”Lizzie McGuire” (2001-2004), där hon självklart spelade Lizzie McGuire själv. Hon har sedan dess varit med i ett dussin olika romantiska komedier.
I den här filmen var även ”Kyle X”-stjärnan Matt Dallas och ”O.C”-killen Chris Carmack med. Förutom dem blev jag lite småkär i Michael McMillian, som jag tror mig känna igen från den grymma skräckfilmen ”The Hills Have Eyes 2” (2007) och några avsnitt av ”True Blood” (2008-).
Det är Gil Junger, som jag först trodde var en kvinna, som är regissören. Han har bl.a. jobbat med min favoritkille Heath Ledger i ungdomsfilmen ”10 Things I Hate About You” (1999) och med Jennifer Love Hewitt i ”If Only” (2004), där den sistnämna är så sorlig att man i princip ligger i fosterställning genom halva filmer.
Den här filmen är som sagt mycket enkel, och otroligt nog lite oförutsägbar. Den var inte bra, men samtidigt inte dålig, så den har med andra ord gett ett väldigt neutralt intryck på mig.
Jag ger filmen 2/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0