Den som dræber –Dödens Spel (2010-)


Titel:
Den som dræber –Dödens Spel (2010-)
Längd: 90 min
Genre: Action/triller
Skådespelare: Laura Bach, Jakob Cedergren, Lars Mikkelsen, Laerke Winther Andersen, David Dencik
IMDB-betyg: 5.2/10

Handling:
Efter att ett lik hittas på en soptipp sätts detektiven Katrine och psykiatrikern Thomas på fallet. Det är en mördare helt utan samvete som med säkerhet kommer slå till igen.
Samtidigt träffar Katrine en rik advokat som verkar vara mannen med stort M, men han är däremot redan gift och vilar på fler hemligheter.

Det här är alltså sista avsnittet på första säsongen av Den som dræber, och personligen mitt favoritavsnitt. Tidigare avsnitt är ”Liket i Skogen”, ”Utopi”, ”Ondt blod” och ”Öga för Öga” där jag tycker att det första, andra och sista avsnittet absolut var de bästa.
Ännu en gång spelar Laura Bach och Jakob Cedergren huvudrollerna och de gör det som vanligt jättebra, helst Jakob Cedergren som jag tycker är helt fantastisk.
Vad jag vet så planeras det ännu en säsong, men den beräknas inte komma förens i början av 2012, men till dess får man helt enkelt hålla till godo med de redan fem filmerna som kommit ut.
Jag ger den 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0