The Romantics (2010)


Titel:
The Romantics (2010)
Längd: 95 min
Genre: Drama
Skådespelare: Katie Holmes, Anna Paquin, Josh Duhamel, Adam Brody, Malin Åkerman, Elijah Wood, Dianna Agron
IMDB-betyg: 5.2/10

Handling:
Sju vänner samlas igen efter många år för att gå på bröllopet av två av deras vänner. Däremot blir det lite problem eftersom brudgummen och hedersbrudtärnan tidigare haft ett långt förhållande.

Det som imponerar mest i den här filmen är utan tvekan rollistan, som är full av kända och för det mesta duktiga skådespelare.
Filmen är helt och hållet gjord av Galt Niederhoffer, ja hon är en kvinna, som deltagit i den populära filmfestivalen Sundance flera gånger och som vann för sin ”Grace Is Gone” (2007). Hon har även varit med och gjort ”After.Life” (2009) där bl.a. Liam Neeson, Christina Ricci och Justin Long spelar huvudrollerna.
Personligen har jag lite hatkänslor till Katie Holmes, mest för att jag tycker hon ser dryg ut men också för att jag inte tycker att hon är en särskilt bra skådespelerska. Hon är mest känd som Joey från den populära tv-serien ”Dawson’s Creek” (1998-2003) och som Rachel Dawes i Christopher NolansBatman Begins” (2005).
På rollistan har vi även Anna Paquin som tidigare vunnit Oscar för sin prestation i ”The Piano” (1993), men som utan tvekan har alla sina fans från vampyrserien ”True Blood” (2008-) där hon spelar Sookie Stackhouse.
Med på listan har vi även vår svenska tjej Malin Åkerman, ”Las Vegas” (2003-2008)-stjärnan Josh Duhamel, Seth från ”O.C” (2003-2007) Adam Brody och den extremt korta Elijah Wood från ”The Lord of the Rings”- trilogin.
Filmen är verkligen en typiskt drama där alla strular omkring med alla, efter ett tag tappar man dock intresse och känner sig mätt på alla deras problem.
Tyvärr ger jag den en stark 2/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0