A perfect murder (1998)


Titel:
A perfect murder (1998)
Längd: 107 min
Genre: Thriller
Skådespelare: Michael Douglas, Gwyneth Paltrow, Viggo Mortensen
IMDB-betyg: 6.4/10

Handling:
Steven (Michael Douglas) och Emily (Gwyneth Paltrow) är utåt ett lyckligt gift par, men bakom den falska fasaden lever de ett olyckligt liv tillsammans. Emily har sedan en tid tillbaka varit otrogen med den yngre konstnären David (Viggo Mortensen), men det visar sig att hon inte har en aning om vad både Steve och David är kapabla till.

Den här filmen var faktiskt bra! Skådespelarna går inte att klaga på, och helst inte veteranen Michael Douglas. ”A perfect murder” ska hur som helst föreställa någon form av reemake av Alfred Hitchcocks ”Dial M for murder”, som jag inte har sett än men som fick betyget 8.1/10 av IMDB. Frederick Knott är i alla fall den gemensamma nämnaren i båda filmerna, då det är hans screenplay/play.
Om vi återgår till själva handlingen så tycker jag att den var bra! Jag hade däremot hoppats på en trevlig twist i slutet. Det relativt dåliga betyget beror just på att jag under filmens gång verkligen hypat upp den där jävligt stora twisten, som aldrig kom. Skådespelarna gjorde däremot ett kanonjobb!
Den får en stark 3/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0