Black Swan (2010)


Titel:
Black Swan (2010)
Längd: 108 min
Genre: Thriller
Skådespelare: Natalie Portman, Mila Kunis, Vincent Cassel
IMDB-betyg: 8.5/10

Handling:
Filmen handlar om balettdansösen Nina (Natalie Portman) som blivit tilldelad sin efterlängtade huvudroll i uppsättningen av Svansjön. Hennes roll sätts däremot på prov då den avslappnade Lily (Mila Kunis) kommer in och charmar alla, och inte minst tränaren (Vincent Cassel).

Jag tänker inte avslöja slutet eller spoila någonting, även fast jag önskar att jag kunde det.
Den här psykologiska thrillern är grymt bra och man hade tillslut svårt att skilja på vad som var på riktigt och inte.
Natalie Portman vann pris för bästa kvinnliga skådespelare på Oscarsgalan och den har hon verkligen förtjänat, jag önskar däremot också att motspelerskan Mila Kunis också hade vunnit ett pris.
Jag har haft lite svårt för Mila eftersom man tidigare sett henne i oseriösa komedier, men i denna roll överträffade hon verkligen sig själv.
Jag är även en sucker för klassisk musik, och eftersom Tchaikovskys ”The swan lake” spelades rikligt så föll det mig perfekt i smaken.
Jag ger den 5/5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0