Going the distance (2010)


Titel: Going the distance (2010)
Längd: 102 min
Genre: Romantik/komedi
Skådespelare: Justin Long, Drew Barrymore, Christina Applegate
IMDB-betyg: 6.4/10

Handling:
Filmen Going the distance handlar om Garrett (Justin Long) som bor i New York och som alldeles nyligen blivit dumpad av sin tjej.  Erin (Drew Barrymore) befinner sig i stan för ett praktikjobb på en tidning över sommaren, och en kväll på krogen träffas dom. Allt blir såklart problematiskt då dom blir förälskade, och när Erin måste flytta tillbaka till San Francisco märker dom svårigheterna med distansförhållanden.

Det här var en typisk romantisk komedi som följer samma spår som allt annat ur samma genre:
pojke möter flicka, förälskelse, pojke och flicka kan inte vara tillsammans, problem uppstår, allt slutar lyckligt.
Men däremot har jag en förkärlek till både Justin och Drew så jag kan ju inte dumpa filmen totalt, plus att jag faktiskt tycker att det är en helt okej ”slapp-film”, dvs en film som man inte behöver använda särskilt mycket hjärnmuskler till.
Det även trevligt att Christina Applegate dyker upp på ett hörn som Erins barska storasyster.

Trots att filmen faller ganska platt så är den ändå inte helt fy skam, och det främst för de älskvärda skådespelarna. Mitt betyg blir 2/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0