Sjön (1999)


Titel:
Sjön (1999)
Längd: 91 min
Genre: Thriller
Skådespelare: Regina Lund, Mats Rudal, Björn Gedda, Fredrik Hammar, Maria Lundqvist
IMDB-betyg: 4.7/10

Handling:
Lisa återvänder från sitt storstadsliv till hennes hemtrakter då hon får veta att hennes far har dödsförklaras. Det visar sig däremot att polisen inte hittat kroppen än, men försäkrar henne om att han dött på naturlig väg. Lisa är dock övertygad om att hennes far blivit mördad, och ju mer tid hon tillbringar i byn, desto mer trasslas historien upp.

Första gången jag såg den här filmen var när jag var liten och efter det blev jag oerhört rädd för små och mörka sjöar. Nu på senare dagar var den inte ett dugg läskig och karaktärerna (vilka som var onda, goda etc.) kunde listas ut på en gång.
Svenska filmer i överlag är oftast inte min kopp té, men det är alltid trevligt att se skräckfilms-försöken.
Ett bra sätt att beskriva den här filmen är med en axelryckning, ingenting speciellt med andra ord.
Jag ger den en neutral 3/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0