The Prince & Me 4: The Elephant Adventure (2010)


Titel:
The Prince & Me 4: The Elephant Adventure (2010)
Längd: 93 min
Genre: Komedi/Romantik
Skådespelare: Jonathan Firth, Kam Heskin, Chris Geere
IMDB-betyg: 4.0/10

Handling:
Filmen handlar om ett danskt kungapar, Edvard och Paige, som åker till Sangyoon för att vara med på kungens dotters bröllop med den lömska Kah. Den unga mön, Myra, är i själva verket djupt förälskad i sin barndomsvän/stallpojken Alu, som tillhör det norra folket Red Ming. När Kyhla, den kungliga elefanten, rymmer sin väg blir det danska kungaparets uppgift att hitta elefanten och stoppa bröllopet.

Vad jag sitter och undrar igenom hela filmen är varför i hela friden kungen av Danmark, spelad av Chris Geere, har världens bredaste Hugh Grant-dialekt. Jag skojar inte då jag säger att Geere är en underlig blandning av Hugh Grant och vår svenska komiker Björn Gustavsson, och då menar jag utseendet från Björn och rösten/uttrycken från Hugh!
Även att kungens högra hand i filmen, Soren (spelad av Jonathan Firth), är ingen mindre än Colin Firths lillebror!
Jag misstänker att jag inte förstår alla inside-skämten eftersom jag faktiskt inte har sett alla ”The prince & me”-filmerna, men jag tvivlar på att den skulle förändra hela min livssyn, om vi säger så.
Även fast den var jäkligt klyschig och totalt förutsägbar så var den faktiskt ganska avkopplande att titta på, därför ger jag den en stark 1/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0