The switch (2010)


Titel:
The Switch (2010)
Längd: 101 min                           
Genre: Romantik/Komedi
Skådespelare: Jason Bateman, Jennifer Aniston, Patrick Wilson, Jeff Goldblum
IMDB-betyg: 5.9/10

Handling:
Filmen handlar om Willey (Jason Bateman) och Kassie (Jennifer Aniston) som är bästa vänner, men deras motsatser. Kassie känner pressen från den biologiska klockan och väljer därför att föda ett barn  med hjälp av spermadonation. Det ordnas en stor ceremoni för händelsen och spermadonatorn, Roland (Patrick Wilson), fyller en burk med sina ”frön”. Willey blir stenpackad och råkar av misstag spilla ut spermat, han bestämmer sig sedan för att fylla burken med sitt eget så att ingen ska märka någonting.

Feel good-filmer i all sin ära! Detta var en typisk sådan film.
Jennifer Aniston kör sitt vanliga race, och konstigt nog så tröttnar jag sällan på hennes filmer.
Jason Bateman har vi däremot fått sett inte bara i romantiska komedier, utan även thrillers och actionfilmer (The kingdom 2007, State of play 2009). Jag tycker att båda gör ett bra jobb och filmen är som sagt en typisk feel good-film. Även fast den är väldigt klyschig emellanåt så är den bitvis mycket charmig.
Regissörerna Josh Gordon och Will Speck verkar ha svårt att skilja på sig, då dom tidigare jobbat med bl.a. Blades of glory (2007) och tv-serien Caveman tillsammans.
Jag ger filmen 3/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0